THE RIDICULOUS REASONS THESE DStv CARTOONS GOT BANNED

Tuesday, March 10, 2015

BREAKING. BBC suspends Top Gear's Jeremy Clarkson after fight with a producer; no new episode of Top Gear on DStv's BBC Entertainment.


The BBC has immediately and dramatically suspended Jeremy Clarkson of Top Gear after a fight with a producer, with no new Top Gear episode which will be shown on BBC Worldwide's BBC Entertainment (DStv 120) this Sunday.

The BBC channel on MultiChoice's DStv now shows the same episode of the 22nd season of Top Gear at 22:00 on Sunday nights but there won't be any this Sunday following "a fracas" between Jeremy Thompson and a producer, which according to London's The Independent involved Jeremy Clarkson hitting the producer.

"No-one else has been suspended. Top Gear will not be broadcast this Sunday. The BBC will be making no further comment at this time," says the BBC in a statement.

Danny Cohen, the BBC's director of television who earlier warned Jeremy Clarkson that "no-one person is bigger than the BBC", ordered his immediate suspension.

The Top Gear drama follows after BBC Worldwide messed up the broadcast of the latest episode of the car magazine show for DStv subscribers on Sunday night and apologised today for the mistake which saw ads incorrectly slotted over the show during play-out.

BBC Worldwide said the 7th episode will be shown correctly on Wednesday 11th March at 20:00 and Sunday 15 March at 19:45.

Jeremy Clarkson who've been doing Top Gear since 2002 has been engulfed in controversy the past year with the BBC which gave him a final warning following a charge of racism that he would be fired if he made "one more offensive remark, anywhere, at any time".

In October 2014 the Top Gear stars were forced to leave Argentina amidst angry protests over a car licence plate that appeared to refer to the Falklands War.

In May 2014 Jeremy Clarkson was in big trouble for an alleged racial slur from unaired footage which came to light of a 2012 episode in which it looks like he's using an offensive term while reciting a children's rhyme.

Then there was the Top Gear incident in Burma for which the BBC apologised for comments Jeremy Clarkson made while filming a special episode there.

Two days ago the news came that Jeremy Clarkson's company made a profit of almost £600,000 last year which also raised eyebrows.

Top Gear's executive producer, Andy Wilman, described 2014 as an "annus horribilis" for the programme.

Top Gear is a huge money-spinner for BBC Worldwide since the programme is the world's most watched factual programme.