Tuesday, July 9, 2019

MultiChoice silent over DStv subscriber asking basic questions; ignores a media enquiry asking why electronic programme guide (EPG) was cut down to 6 days after MultiChoice ripped its customers' TV guide magazine away.

MultiChoice ignored a media enquiry and a DStv customer asking why MultiChoice's DStv guide was cut down to a 6-day electronic programme guide (EPG) after MultiChoice also ripped the print magazine away from DStv Premium subscribers and kykNET and M-Net viewers.

MultiChoice didn't bother to respond to a media enquiry, which makes it even less likely that MultiChoice will respond to its DStv customers.

The TVwithThinus reader Marc who asked a question through Facebook, wanted to know: One question, why did MultiChoice's 8-day DStv guide become a 6-day guide on DStv subscribers' decoders? It's hard enough that we don't receive their magazine.

TVwithThinus went to MultiChoice with the question. TVwithThinus asked Marc's question on his behalf, of MultiChoice for the first time on Wednesday 26 June 2019.

The question was send to the people at MultiChoice who are paid to communicate to the media.

After that, and with absolutely no response nor acknowledgement that it has received the media enquiry and question, the questions was asked of MultiChoice and its PR company Aprio another 2 times - a total of three times over different days.

Two weeks later, by 9 July 2019, neither Joe Heshu, MultiChoice's group executive for corporate affairs; Benedict Maaga, MultiChoice senior manager for corporate communications; Ntabiseng Motsei, MultiChoice publicity officer; or Joanne Botha at Aprio as the company doing public relations work on behalf of MultiChoice, bothered to respond to the media enquiry.

There's been neither any acknowledgement of the media enquiry, nor any answer.