Wednesday, April 4, 2018

TV NEWS ROUND-UP. Today's interesting TV stories to read from TVwithThinus - 4 April 2018.

Here's the latest news about TV that I read and that you should read too:

■ The BBC says younger viewers in the United Kingdom now watched more Netflix than the BBC and fears being "overtaken by competitors" as on-demand viewing grows. While the BBC is concerned, South Africa's SABC is doing very little although it's facing a similar crisis.

■ Swaziland's minister of information Dumisani Ndlangamandla wants the board of Swaziland's Television Authority (STVA - that country's state-run broadcaster - to resign over the appointment of Bongani Dlamini as Swazi TV CEO who's contract ended December 2017 but who is still in the job.

■ Nigeria's trashy TStv, fraught with lies and fraud, is now allegedly, again starting decoders sales after multiple postponed dates.
The trashy Sassy - that the decoder name - no longer looks like any of the stolen images TStv earlier used. Also the decoder is going to be sold from April without a satellite dish or LNB.
There's only 70 channels without the beIN Sports channels TStv pirated along with others. And gone is the WiFi, internet and free data that was promised - Sassy isn't capable of it. Nigerian consumers buy this trash at their own peril!

■ Zambia's corruption-laced Topstar venture between its state-run broadcaster ZNBC and China's StarTimes is criticised by TV stations over heavily inflated transmission fees.
Of course this was going to happen, but the Zambian government didn't care. Now TV channels are furious over the botched migration to digital terrestrial television (DTT) in Zambia, accusing TopStar of being both a signal distributor and a content provider.
The shocking Topstar deal is one of the biggest financial scandal in modern-day Zambia, says the anti-corruption watchdog organisation, the Southern Africa Network Against Corruption (Sanac).

■ France's 24-hour TV news channel, France24 launches in Kenya and will be available as a free-to-air TV channel - the first international TV news channel to be available freely in the East African country.