http://teeveetee.blogspot.co.za/2018/05/opinion-as-enca-turns-populist-its.html

Monday, April 23, 2018

ANN7 changing its name to Afro Worldview from 30 April, still getting dumped from MultiChoice's DStv on 20 August in 4 months' time.

ANN7 (DStv 405) is rebranding the controversial channel to Afro Worldview from 30 April although MultiChoice will still dump the channel in August in four month's time despite the cosmetic name and logo change.

Trying to get away from its disastrous, often-mocked and blooper-filled on-air image, history of bias and links with the now-notorious Gupta family, the Mzawanele Manyi owned Afrotone Media Holdings will rebrand ANN7 from 30 April as Afro Worldview.

The "new" ANN7 will still be a so-called TV news channel channel but will be terminated on MultiChoice's DStv satellite pay-TV platform on 20 August.

Meanwhile Afrotone Media Holdings applied in the bidding process for MultiChoice looking to replace ANN7 with a new South African 24-hour TV news channel alongside eNCA (DStv 403) and the public broadcaster's SABC News (DStv 404).

Mzwanele Manyi in a statement says the switch from ANN7 to Afro Worldview "is a a strategic decision to break away from the past of the previous channel ANN7 and give viewers a fresh outlook on the news. As part of the group strategy, The New Age newspaper will also be rebranded as Afro Voice and its editorial policy will be in line with the press code."

Mzwanele Manyi says "Afro Worldview’s vision is to be the trusted voice of Africa. They strive to be the most representative voice of the country and the continent, that would also ensure that the plight of the poor and marginalised is brought to the fore".