SABC: 2017 BUT WE'RE USING TAPES LIKE IT'S 1980

Wednesday, November 25, 2015

ANN7 news channel on DStv named the worst employer in South Africa, Sabido's e.tv and Telkom also shamed in Cosatu's list of worst workplaces.


ANN7 (DStv 405), the South African TV news channel from Infinity Media has been named the worst employer in South Africa by Cosatu, with Sabido's e.tv also shamed by the trade federation.

At its 12th congress held in Midrand, the Congress of South African Trade Unions (Cosatu) singled out ANN7, known as "Guptanews" as the worst employer in South Africa.

Over the past year and a half the Infinity Media run channel also based in Midrand has seen a spate of resignations from several on-air talent who've left since ANN7 launched, as well as production staff and journalists.

 The Gupta family-owned news television channel, ANN7, is now the worst employer in South Africa, according to the Congress of South African Trade Unions (Cosatu).

Infinity Media is co-owned by Oakbay Investments that belongs to the Gupta family.

ANN7 was nominated by the Communication Workers Union (CWU) that represents employees at the news channel.

"If you want to be recognised as a progressive media house, pay your workers correctly," Cosatu president Sdumo Dlamini told the Cosatu national congress.

The Gupta owned TV news channel has constantly remained more in the news for the eye-popping and tumultuous personnel and human resources drama happening behind the scenes at its Midrand based headquarters than for anything else.

In August an ANN7 journalist physically attacked and assaulted the channel's own news editor Abhinav Sahay in the ANN7 Midrand newsroom, and since then more people left like anchors Gladys Sithole and Nzinga Qunta.

Presenter Asanda Magaqa was fired in November 2015 and the Commission for Conciliation, Mediation and Arbitration (CCMA) ruled that ANN7 was guilty of unfair dismissal and ordered the channel to pay her R500 000.

Other bad employers according to Cosatu that made its list include another broadcaster - South Africa's only free-to-air commercial TV channel e.tv, as well as Telkom and the Birchwood Hotel in Boksburg, said Zingiswa Losi, Cosatu's second deputy president.