TStv LIST OF LIES GROWS: NO FOX, NAT GEO, CNN, SCIENCE, IDx, MTV BASE, beIN, NICKELODEON.

Thursday, February 16, 2017

DAILY TV NEWS ROUND-UP. Today's interesting TV stories to read from TVwithThinus - 16 February 2017.


Here's the latest news about TV that I read, and that you should too:


■ M-Net is interested in showing films and documentaries telling the stories of Limpopo.
Government official claims she's succeeded in getting local films airtime on South African TV channels.

■ "Journalism has nothing to do with popularity".
CBS News anchor Scott Pelley says if journalists do their job right "we're probably not going to be very popular" in a rare joint interview with all 3 of America's nightly TV news bulletin anchors including David Muir and Lester Holt.
[The CBS Evening News is weekdays on Sky News (DStv 402) and NBC Nightly News is on CNBC Africa (DStv 410).]

■ Is this the most disturbing reality TV show ever?
In Kyrgyztan's trashy Kelin (Daughter-in-Law) unmarried young women are forced to work to win the approval of their potential mother-in-law. Can they clean? Can they milk cows? And how well do they wash their future mother-in-law's feet?

■ China's censorship of South Korean TV shows continue.
While some South Korean shows are hugely popular, some are banned and some are forced to change their titles.

■ TV presenter's boob shows.
Argentinian presenter Vitto Saravia accidentally bares a breast on TV live on the air.

■ Speaking of, Cocolce says she had no shame about showing her breasts.
The Big Brother Naija contestant on the DStv reality show had fun breastfeeding Bassey, saying "the naughty girl Coco came out".

■ The Sky TV decoder in Britain has an epic "secret" feature
that you won't find on a DStv Explora in South Africa and Africa yet.

■ New Zealand columnist rage against her pay-TV service.
Slams Sky in New Zealand for pretty much the usual same old gripes, never saying what she's prepared to pay for all the things that's wrong and that she's not getting.

■ Is Amazon working on creating its own pay-TV channel?

■ CNN en Español banned from Venezuela.
CNN International's Spanish language version banned by Venezuelan government in a crack-down on press freedom a few days after the months long investigation and broadcast a few days ago of that shocking story about the fraud with Venezuelan passports and visas issued in Iraq.